Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.12.2010 12:09 - Искаш да съм бяла
Автор: aqualia Категория: Изкуство   
Прочетен: 2239 Коментари: 8 Гласове:
18

Последна промяна: 08.12.2010 00:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Искаш да съм бяла.

Alfonsina Storni

Искаш да съм утро.
Искаш да съм пяна,
Искаш да съм бисер.
Лилия какво е,                  
Преди всичко, класа.
Лек парфюм.
Венец оплетен .
Ни  лунен лъч
Ме е пречистил,
Ни  перла
може
Да се назове сестра ми.
Ти 
ме желаеш  снежна,
Ти 
ме желаеш  бяла,
Ти ме желаеш утро.

Ти, който имаш всичко -
В
ръката чаша ,
Плодове и мед,
И
устни пурпур .
Ти, който на маса,
Покрита с гроздове,
И плът
от ляво,
Честваш Бакхус.
Ти, който във черните
Градини на  Самотата
Облече  дрехата
червена
На Кражбата,


Ти, който
само скелета
запази непокътнат,
Не зная още
С  цената на какво ли чудо
Изискваш да съм бяла
(Бог да ти прости),
Изискваш да съм чиста
(Бог да ти прости),
Изискваш да съм утро!

В гората
бягай;
Иди във планината;
Устата обърши си ;
Живей в колиба;
Работи с ръцете;
Земята напоявай;
А тялото храни
С горчиви корени;
Пий от скалите
Замръзнал сън.
И обнови телото си
С
вода и сол;
Със птиците приказвай.
А  на разсъмване
стани.
Когато тялото
ти се завърне,
И щом поставиш
В него ти душата,

Която
В спалнята се лута
Тогава,  човеко мой
добър,
Ще искаш да съм бяла
Ще искаш да съм снежна,
Ще искаш да съм от класа.

Превод от испански: Лилия Ресенска




Tъ me quieres blanca. Alfonsina Storni

 

Tъ me quieres alba,

Me quieres de espumas,

Me quieres de nбcar.

Que sea azucena

Sobre todas, casta.

De perfume tenue.

Corola cerrada

 

Ni un rayo de luna

Filtrado me haya.

Ni una margarita

Se diga mi hermana.

Tъ me quieres nнvea,

Tъ me quieres blanca,

Tъ me quieres alba.

 

Tъ que hubiste todas

Las copas a mano,

De frutos y mieles

Los labios morados.

Tъ que en el bancete

Cubierto de pбmpanos

Dejaste las carnes

Festejando a Baco.

Tъ que en los jardines

Negros del Engaсo

Vestido de rojo

Corriste al Estrago Engaсo


 

Tъ que el esqueleto

Conservas intacto

No sй todavнa

Por cuбles milagros,

Me pretendes blanca

(Dios te lo perdone),

Me pretendes casta

(Dios te lo perdone),

ЎMe pretendes alba!

 

Huye hacia los bosques,

Vete a la montaсa;

Lнmpiate la boca;

Vive en las cabaсas;

Toca con las manos

La tierra mojada;

Alimenta el cuerpo

Con raнz amarga;

Bebe de las rocas;

Duerme sobre escarcha;

Renueva tejidos

Con salitre y agua;

Habla con los pбjaros

Y lйvate al alba.

Y cuando las carnes

Te sean tornadas,

Y cuando hayas puesto

En ellas el alma

Que por las alcobas

Se quedу enredada,

Entonces, buen hombre,

Pretйndeme blanca,

Pretйndeme nнvea,

Pretйndeme casta.






Тагове:   да съм,


Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. simha - Тази авторка, с която ни запознаваш,
05.12.2010 15:09
кара ме да се лутам като пяна в силата на океана.
Благодаря ти за нея!
цитирай
2. aqualia - Изгуби се силата на океана в превода, този път се изплъзна... благодаря ти и аз!
05.12.2010 15:24
simha написа:
кара ме да се лутам като пяна в силата на океана.
Благодаря ти за нея!

цитирай
3. vippoker - прекрасна жена
05.12.2010 23:46
в нея има тъй много вълшебство
благодаря ти
цитирай
4. aqualia - Невероятна съдба има и е много интересна...Благодаря ти!
05.12.2010 23:51
vippoker написа:
в нея има тъй много вълшебство
благодаря ти

цитирай
5. martiniki - Лилия
06.12.2010 22:43
поздрави!
цитирай
6. aqualia - Благодаря, и за теб усмивки!
07.12.2010 00:45
Благодаря, и за теб усмивки!
цитирай
7. martiniki - ...
07.12.2010 07:52
направих връзка с името ти - )
цитирай
8. aqualia - martiniki -, не съм я търсила нарочно, но все пак всяка случайност е закономерна, май ;)
07.12.2010 10:31
...или по-точно няма нищо случайно!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: aqualia
Категория: Изкуство
Прочетен: 1238548
Постинги: 320
Коментари: 2495
Гласове: 15415
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930