Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.11.2011 02:50 - Коe е най-важната част от деня ти?
Автор: aqualia Категория: Изкуство   
Прочетен: 9797 Коментари: 26 Гласове:
29

Последна промяна: 13.11.2011 12:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

"Мамо, виж!" възкликна Марта, момиче на седем години.
"Да, да!" промърмори нервно жената с мисълта за многото неща, които я чакат у дома.
След това последваха вечеря, гледане на телевизия, баня, няколко телефонни разговори, а ето, че дойде време и за сън.
"Хайде  Марта, че е време  да си лягаш." И те тръгнаха нагоре по стълбите. Мъртво уморена, майката я целуна, рецитира молитвата заедно с нея и оправи одеялото.
"Мамо, аз забравих да ти дам нещо."
"Ще ми го дадеш сутринта", каза майката, но тя поклати глава.
"Но утре няма да имаш време!" каза Марта.
 "Ще го видя, не се притеснявай!" каза, майката, малко "в отбранителна позиция. "Лека нощ!" добави тя и затвори вратата здраво.

Но от ума й не излизат разочарованите очи на Марта.
Тя се връща в стаята на детето си, опитвайки се да не вдига шум. Вижда, че то
стиска в едната си ръка парчета хартия. Приближaва се и бавно отворя ръката на Марта. Детето е разкъсалo на хиляди парченца едно голямо червено сърце със стихотворение, написано от него, коeто е озаглавило "Защо обичам моята майка."  Внимателно събира всички парчета и се опитва да залепи хартията.
След сглобяването на пъзела е в състояние да прочете това, което Марта е написала: "Защо обичам мама. Дори ако работи много и има хиляди неща за вършене, тя винаги намира малко време, за да играе с мен. Аз те обичам мамо, защото  съм най-важната част от деня ти. "
Тези думи  влитат направо в сърцето й. Десет минути по-късно майката се връща в стаята и  носи поднос с две чаши шоколад и две парчета торта. Нежно гали лицето на пълничката Марта.
"Какво се случи?" попита момичето, объркано от нощното посещение.
"За теб e, защото ти си най-важната част от деня ми."

Момичето се усмихна, изпи половината от шоколада и легна да спи.

Бруно Ферреро
Превод  от италиански Лилия Ресенска (aqualia)

Друг негов разказ, преведен от руски източник





Гласувай:
29



Следващ постинг
Предишен постинг

1. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Лили!:)
13.11.2011 08:55
Много е хубаво. Звучи трогателно, а и преводът ти е истински - приказен.:) Не съм чела Бруно Ферреро, но звучи като четиво за деца и за възрастни. Благодаря ти за споделеното и хубава неделя!
цитирай
2. tota - "Аз те обичам мамо, защото съм най-важната част от деня ти. "
13.11.2011 09:23
Благодаря, Лилия! Четиво напомнящо ни, кое е най - важната част от деня ни. Да не я забравяме или подценяваме...

Хубав ден!
цитирай
3. sande - Поздрави, Лилия, много семпъл, но много трогателен разказ. И мъдър.
13.11.2011 10:15
Това наистина е най-важното. Любовта.

По-добре и по-просто не би могло и да се каже.
цитирай
4. hristo27 - Чудесен избор си направила. Браво!
13.11.2011 11:50
Чудесен избор си направила.
Браво!
цитирай
5. aqualia - Надя, Бруно Ферреро има...
13.11.2011 12:11
malchaniaotnadejda7 написа:
Много е хубаво. Звучи трогателно, а и преводът ти е истински - приказен.:) Не съм чела Бруно Ферреро, но звучи като четиво за деца и за възрастни. Благодаря ти за споделеното и хубава неделя!

Надя, Бруно Ферреро има само няколко преведени в мрежата притчови разкази за деца на български, негови книги у нас всъщност не са издавани. Благодаря ти.
цитирай
6. aqualia - ... най-важната част от деня;)))
13.11.2011 12:13
tota написа:
Благодаря, Лилия! Четиво напомнящо ни, кое е най - важната част от деня ни. Да не я забравяме или подценяваме...

Хубав ден!

Нека денят за теб да свети от една усмивка!
Радвам се, че хареса!
цитирай
7. aqualia - :)))Любовта е най-важното...
13.11.2011 12:17
sande написа:
Това наистина е най-важното. Любовта.

По-добре и по-просто не би могло и да се каже.


:))) Децата са уникални, добре е, че писатели като Бруно Ферро ни държат будни за доброто, което нямаме право да забравяме!
цитирай
8. aqualia - ...избор,
13.11.2011 12:20
hristo27 написа:
Чудесен избор си направила.
Браво!


Благодаря...да, и усетих, че всяка история, разказана от Бруно Ферро стига до сърцето ми!
цитирай
9. mamas - Уж знаем...
13.11.2011 12:59
... но понякога май имаме нужда от напомняне.
Поздравления за избора!
цитирай
10. aqualia - ...имаме нужда от напомняне!!!
13.11.2011 13:06
mamas написа:
... но понякога май имаме нужда от напомняне.
Поздравления за избора!


Съгласна!
цитирай
11. veninski - Поздрави и от мен, Лилия!
13.11.2011 18:48
Поздрави и от мен, Лилия!
цитирай
12. vladun - Браво - и за избора на текст и за ху...
13.11.2011 20:55
Браво - и за избора на текст и за хубавия превод! Поздрави, Лилия!:)
цитирай
13. compassion - натъжи ме
14.11.2011 14:31
в моя живот всичко е по-друго, но ти си добре ориентирана и затова те уважавам много.
цитирай
14. aqualia - Поздрави от Неапол, приятелю!
14.11.2011 20:15
veninski написа:
Поздрави и от мен, Лилия!

цитирай
15. aqualia - Добре дошъл! Усмихна ме!
14.11.2011 20:16
vladun написа:
Браво - и за избора на текст и за хубавия превод! Поздрави, Лилия!:)

цитирай
16. aqualia - Съжалявам, че те натъжих, приятел!
14.11.2011 20:22
compassion написа:
натъжи ме ... в моя живот всичко е по-друго, но ти си добре ориентирана и затова те уважавам много.



Руми, знам, че децата дават много повече на родителите си, отколкото те самите могат да проумеят... благодаря ти, и аз не съм ориентирана със сигурност в тази сложна материя...
цитирай
17. babaelenica - Дано не забравяме, коя е най-важната част от деня ни!
14.11.2011 21:58
Няма никакво значение на колко години са децата - те винаги се нуждаят от нашата любов.
цитирай
18. aqualia - Съгласна съм!
15.11.2011 12:25
babaelenica написа:
Няма никакво значение на колко години са децата - те винаги се нуждаят от нашата любов.

цитирай
19. iliada - Май се познах. А, ако можех да се в...
15.11.2011 16:30
Май се познах .А,ако можех да се върна с чаша шоколад в ръка сега ,но май е късничко...........
цитирай
20. aqualia - ако можех... ;)))
16.11.2011 19:16
iliada написа:
Май се познах .А,ако можех да се върна с чаша шоколад в ръка сега ,но май е късничко...........

цитирай
21. makont - Очите ми се насълзиха,
17.11.2011 15:20
защото и аз се държа по същия начин с моето момченце, изморена, трябва да свърша и това, и то а, и това, и той почти няма мама. Знам, че не сме прави, че не трябва така, но така се случва и те се отчуждават от нас. Поздрави от мен!
цитирай
22. magicktarot - Трогателно и въздействащо е, Лили! Поздрави за превода и благодаря ти,
17.11.2011 16:13
че го сподели! И аз се замислих - още сега отивам да обърна внимание на голямата щерка!
Поздрави! :)
цитирай
23. aqualia - От твоето топло сърце няма да се отделят, поздрави!
17.11.2011 17:24
makont написа:
защото и аз се държа по същия начин с моето момченце, изморена, трябва да свърша и това, и то а, и това, и той почти няма мама. Знам, че не сме прави, че не трябва така, но така се случва и те се отчуждават от нас. Поздрави от мен!


Важното е, че този малък разказ е изпълнил преднаначението си! ;)
цитирай
24. aqualia - magictarot, ;))) Усещам, че импулсът няма да е краткотраен!
17.11.2011 17:26
magicktarot написа:
че го сподели! И аз се замислих - още сега отивам да обърна внимание на голямата щерка!
Поздрави! :)


;))) Усещам, че импулсът няма да е краткотраен!
цитирай
25. mariposatracionera - Харесваш ми в това амплоа на преводач, Лили. Разказът е трогателен,
17.11.2011 22:58
точно пасва на отношенията ми с моята почти 8 г. дъщеря.Сърчицата им са пълни с обич, а ние - все забързани, нервни, пропускаме толкова вълшебни мигове на обич. Старая се да не е така. Благодаря ти още веднъж!
цитирай
26. aqualia - Подкрепям те!
19.11.2011 12:21
mariposatracionera написа:
точно пасва на отношенията ми с моята почти 8 г. дъщеря.Сърчицата им са пълни с обич, а ние - все забързани, нервни, пропускаме толкова вълшебни мигове на обич. Старая се да не е така. Благодаря ти още веднъж!


Сигурно сега ще намираш повече време за обичта си към малкото си съкровище! Подкрепям те!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: aqualia
Категория: Изкуство
Прочетен: 1238712
Постинги: 320
Коментари: 2495
Гласове: 15415
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930