Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.09.2010 20:44 - Облаци под купола на света
Автор: aqualia Категория: Изкуство   
Прочетен: 3081 Коментари: 10 Гласове:
20

Последна промяна: 24.09.2010 20:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
С Момчето излизаме на покрива.
Вдишвам дълбоко и...
...Не мога да повярвам на очите си.
Сякаш виждам небето за първи път.
Над Витоша се стеле плътен сиво-черен тежък облак. Мисля, че със сигурност ще завали.В единия му край просветлява и през него леко се провират лъчите, които падат върху северозападния склон преди Копитото. Момчето ми казва: "Виж каква Библейска картина". Наистина, като че Господ осветява земята.
Мистично и нежно сияние.
Не зная какви са дърветата, които са във фокуса на лъчите, но току-що забелязвам как се мени образът, изваян от светлосенките - първо е на красив женски тюлен, с малкото до него, после се превръща  в глава на  кученце с лизната  муцунка и меки уши, и накрая заприличва на весел плешив  клоун.
Поглеждам нагоре - над нас е необятната полусфера, в която и небесно-синьото и облаците са съвсем различни по цялата му повърхност. Точно до черния, в дясно, има много странни, фино-сини облаци, с бял фестон по края. Приличат на нарисувани от гениална бледа и лежерна четка.
Над тях чертае линията си свръхзвуков самолет. Заедно с него местя поглед и за миг, небето става медно-русо, точно в този отрязък, после плавно преминава в чисто, почти без никакви облачета пространство, в което се рее един единствен, прозрачен почти, дух.
Синьото, което наднича или грее между облаците е от светло и безгрижно, през аквамариново, тюркоазено, сапфирено, а след това морско, царско и дълбоко, с лек пурпурен отенък.
Куполът, небесният купол, сякаш е нарисуван, като тавана на Сикстинската капела или на някой известен оперен театър, или на всички оперни театри по света... Вълшебна и неизбродима е тази величествена картина.  Продължавам да дишам с пълни гърди, с лекота. Взирам се във всяка меняща се облачна сцена. Припомням си даже една гръмотевична буря в Рила. Тогава от поляната на Безбог видях нещо невероятно. Сякаш колоси се биеха с огнените си колесници над Рилския масив. Всеки облак там имаше гирлянди от кълбовидни мълнии по крайщата. А после почнаха да падат звезди. Рояк от метеорити минаваше покрай Земята...
Вълшебно, потресаващо великолепие.

Не завалява. Тъмните облаци отстъпват. Черни връх изглежда като покрит със сняг. Но не е. Меко вълмо е кацнало на рамото му.
До мен още стои Момчето.
Говорим си.
Споделям, че небето такова, каквото е сега, ми прилича на целия  живот едновременно, с всички негови перипетии , болки, странности и радости.
Хубавото е, че тази най-бурна част от него , с кълбовидните мълнии в планината,  като да е вече отминала за мен.

Тогава То си избира единствения въображаем секстант и го гледа с възхищение. После го насочва към най-светлото и ясно парче вис и ми казва:
"А аз искам да съм там". 

Сигурна съм, че  е там.
 
Защото душата му сега е най-чиста... под купола на света.





Тагове:   облаци,   момчето,


Гласувай:
20



1. veninski - Много тъжно. . . Дано съм го разбрал ...
05.09.2010 21:01
Много тъжно... Дано съм го разбрал погрешно!
цитирай
2. aqualia - Ех, истината е, че сигурно не съм го изказала правилно,
05.09.2010 21:22
veninski написа:
Много тъжно... Дано съм го разбрал погрешно!

Ех, истината е, че сигурно не съм го изказала правилно, Момчето е живо и здраво... :)))
цитирай
3. slavimirgenchev1953 - Хареса им!
07.09.2010 08:59
Конкретна картина с философски подтекст, че и добро художествено описание и психологизъм! "Секстант" не е ли корабен уред за измерване на ъгли и посоки?
Хубав ден!
цитирай
4. aqualia - Да, "секстант" е корабен уред за измерване на ъгли... Благодаря за оценката! :)))
07.09.2010 22:40
slavimirgenchev1953 написа:
Конкретна картина с философски подтекст, че и добро художествено описание и психологизъм! "Секстант" не е ли корабен уред за измерване на ъгли и посоки?
Хубав ден!

цитирай
5. panazea - Много хубав разказ !
08.09.2010 11:25
Малко не се разбира за момчето ! Сред коментарите търсех , за да разбера !
цитирай
6. aqualia - Може би сте прави, сигурно ще се наложи редакция!
08.09.2010 16:58
panazea написа:
Малко не се разбира за момчето ! Сред коментарите търсех , за да разбера !

цитирай
7. cornflower - благодаря,
09.09.2010 23:09
добър художник си!
цитирай
8. aqualia - И аз съм ти задължена за похвалата,cornflower !
10.09.2010 00:08
cornflower написа:
добър художник си!

цитирай
9. compassion - И аз съм гледала така небето
19.09.2010 00:34
знам за какво говориш.
Хареса ми, че не е ясно за момчето. И някои филми така завършват - отворени ... може да се тълкуват всякак ... всеки според нагласата и разбиранията си.
цитирай
10. aqualia - О, ти ме разбираш, обичам отворения финал, наистина!
19.09.2010 22:44
compassion написа:
знам за какво говориш.
Хареса ми, че не е ясно за момчето. И някои филми така завършват - отворени ... може да се тълкуват всякак ... всеки според нагласата и разбиранията си.

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: aqualia
Категория: Изкуство
Прочетен: 1234939
Постинги: 320
Коментари: 2495
Гласове: 15413
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930